Hasznos információk

Fontos tudni valók a masszázsról- mikor lehet és mikor nem!?

A masszázs javallatai, azaz a masszázs sikeresen végezhető az alábbi esetekben:

– izomteljesítmény növelés.
– izomláz.
– stressz csökkentés.
– feszült izomzat.
– fejfájás.
– hátfájás.
– mozgásszervi fájdalom.
– depresszió.
– fáradékonyság.
– fokozott testi igénybevétel.
– lassú anyagcsere.
– keringési zavarok.
– mozgásszervi betegségek.

A masszázs ellenjavallatai, azaz  nem végezhető masszázs az alábbi esetekben:

– menstruáció első pár napja.
– láz.
– bőrbetegség.
– bőrelváltozás.
– fertőző betegség.
– fennálló arcüreg, fül, ízületi gyulladás.
– törés, izomszakadás.
– égés, túlzott napozás.
– heveny ízületi gyulladás.
– rosszindulatú daganat.
– alkohol, drog befolyásoltság.
– epilepszia.
– szívritmus zavar, keringési betegség.
– cukorbetegség.
– érszűkület, visszér (hát masszírozható).
– fekély.
– magas vérnyomás.
– csontritkulás.
– legyengült állapot.

Mit érezhetek első alkalommal a masszázs alatt, illetve utána?

Az izom, ín, kötőszövet fellazítása, letapadásainak oldása jóleső fájdalommal párosulhat. A masszázs hatására több vér kerül a szervezetbe így a kezelés befejeztével enyhe fáradságérzet, bágyadtság léphet fel (olyan, mint amikor jóllakunk). Ez az érzet az átmeneti vércukorszint csökkenésével magyarázható. A masszázs után kisebb pihenővel rásegíthetünk hogy minél hamarabb frissebbeknek, lazábbnak jobb hangulatúnak érezzük magunkat. Másnapra általában izomláz érezhető. Az izom, ín feszülések oldottabbak. Nyugodtabbak leszünk. Frissebbnek lazábbnak érezzük magunkat.

Milyen rendszerességgel kell igénybe vennünk a masszázst, hogy tartósan jobb legyen a fizikai és a szellemi teljesítményünk?

A masszázs olyan, mint egy sport. A rendszeresség a titka. Tapasztalataim szerint a minden második héten végzett masszázs elegendőnek bizonyul arra, hogy tartósan jobb életminőségben éljünk -sz ideális állapot pedig hetente egy alkalom lenne.
Aki minden második héten 1 x masszíroztat, mit érezhet a masszázs alatt illetve utána?
Szinte mindenkinek a 4. alkalomra már annyira fellazul az izom “páncélja”, hogy a mélyebben fekvő rétegek is masszírozhatóvá vállnak. A kezdeti izom “masszázstól” már elkülönülve érezhetők az izmok, izomrostok. Hamarabb relaxált állapotba kerülünk annak ellenére, hogy maga a kezelés minden alkalom után egyre intenzívebb. Ami az első masszázsnál “gyötrésnek” tűnt azt későbbi kezelésnél meg sem érezzük, átaludjuk.

Gyakori kérdések:

A derékfájásomra jó a masszázs? Hátfájásra? Reggeli kézzsibbadásra?
Azzal kezdeném, hogy ilyen és ehhez hasonló panaszokkal először is keresse fel háziorvosát, aki beutalja a különböző kivizsgálásokra (neurológushoz, reumatológushoz, kardiológushoz vagy belgyógyászatra). A  panaszok lehetnek különböző megbetegedések tünetei is:
– a vese okozhat derékfájdalmat.
– a szív okozhat hát fájdalmat.
– a nyaki porckorong okozhat kéz és ujjzsibbadást.
Ezért fontos ezekben és hasonló esetekben is az orvosi diagnózis felállítása!